maanantai 9. elokuuta 2010

"En minä siitä mitään maksa kun SINÄ teit virheen!"

Tässä eräs kaunis päivä joka oli työpäivänä sinällään ihan normaali tiskiin asteli herrasmies jolle tehtiin ihan normaali paperihomma, rutiinia, simppeliä, toistelet vaan ne samat mantrat jotka toistat joka ainut kerta ja hoidat homman, hymyilet päälle ja ihmiset ovat yleensä hyvinkin tyytyväisiä kun asia hoituu nopeammin kun he ehkä edes kuvittelivat.

Tätä päivää seurasi päivä, joka ei ollut ihan yhtä kaunis kun edellinen, muttei erityisen myrskyinenkään. Kunnes tämä sama herrasmies kävelee tiskiin ja kertoo minulle, että olen tehnyt virheen. Käytiin suunnilleen seuraavanlainen keskustelu:

M: Minä
A: Asiakas

M: Millainen virhe mahtaa olla kyseessä?
A: Täsäs on väärä vakuutusyhtiö!
M: Haluatte siis vaihtaa vakuutusyhtiötä, se sopii kyllä, oletteko jo tehneet uuden vakuutuksen haluamaanne yhtiöön vai tehdäänkö tässä?
A: Minä kävin tässä eilen tekemässä tämän muutoksen ja nyt se on väärässä yhtiössä!
M: Voimme kyllä vaihtaa vakuutusyhtiötä jos teistä tuntuu siltä, että ensimmäinen oli väärä, joudumme kuitenkin siitä velottamaan kun kyseessä on maksullinen toimenpide.
A: Ei kun TE OLETTE TEHNEET VIRHEEN! Minulla on aina ollut yhtiössä X vakuutukset ja nyt olet tehnyt sen yhtiöön Y!
M: Minä kysyin teiltä eilen, että mihin yhtiöön haluatte vakuutuksenne ja sanoitte, että tahdotte ne yhtiöön Y.
A: Minulla on AINA ollut KAIKKI vakuutukset yhtiössä X, miten minä nyt yhtäkkiä sitä haluaisin vaihtaa?!
M: Valitettavasti en tätä ole voinut tietää kysyessäni teiltä mihin yhtiöön se vakuutus laitetaan, enkä valitettavasti näe aikaisempaa vakuutusyhtiötänne tiedoistamme, joten pahoittelen tätä toki, mutta valitettavasti virhe ei ole meidän.
*tähän satunnaista selitystä siitä kuinka minun olisi pitänyt lukea ajatuksia ja tietää, että kun hän sanoo yhtiön Y hän tarkoittaa TIETENKIN yhtiötä X ja kuinka minun täytyy tietenkin tämä oma virheeni korjata kun en nyt sitten osannutkaan lukea ajatuksia*

Lopulta asiakas paineli ovesta ulos kun ei saanut virhettään korjattua ilmaiseksi.

Ja mistäkö tiedän, että olin oikeassa? Ja miksi mielestäni olin ehdottomasti oikeassa? No ensinnäkin, minä kysyin yleensä AINA sen vakuutusyhtiön koska ihmiset tuppaa kirjoittelemaan sinne ihan mitä sattuu, koska siihen paperiin luottaminen ei vaan toimi. Toiseksi, jos ihminen saa eteensä paperin allekirjoitettavakseen niin onhan se nyt jo omaa tyhmyyttäkin allekirjoittaa lukematta sitä dokumenttia edes sen vertaa, että huomaa sen vakuutusyhtiön logon ja isolla sinne yläreunaan kirjoitetun nimen? Oletanko nyt taas liikaa ihmisiltä? Että ne kuuntelisi? Että ne ymmärtäisi kuulemansa, että niitä kiinnostaisi edes hiukkasen se, mitä niiden mahdollisesti toisiksi arvokkaimalle omaisuudelle sen omakotitalon jälkeen on tapahtumassa... Ilmeisesti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla vaan, kuulen mielelläni jos jollakulla muullakin on jotain sanottavaa.