sunnuntai 21. maaliskuuta 2010

Ei kusta toisen näppikselle

Olen joo tietokonefriikki, oma kone on minulle tärkeä. Friikahan ihan täysin jos joku käy sekottamassa jotain. Etenkin suosittelen pysymään ihan vitun kaukana tietyistä jutuista:

-Välilehdet selaimessa. Jos tahdot käyttää selaintani niin joo, avaa uusi välilehti ja SULJE se kun olet lopettanut. Friikahdan jos siellä on ylimääräisiä, joku aukioleva on hävinnyt tai jostain on väärässä paikassa.

-Tiedostot. Niillä on JÄRJESTYS vaikkei sitä ehkä aluksi tajuaisikaan. Ne on siellä missä niiden pitää olla syystä, minä tiedän missä ne pääasiassa on, niitä ei mennä siirtelemään.

-Yleisest asetukset. Älä muuta niitä tai jos muutat niin pidä huoli, että kilometrejä on välillämme riittävästi kun huomaan muutoksen. Jos tahdot säätöhommien tai vastaavan takia säätää niitä oman työskentelysi helpottamiseski niiin SÄÄDÄ NE TAKAISIN kun lopetat. (Minua ei kiinnosta miten minun mielestäsi pitäisi toimia, minä tahon toimia kuten minusta parhaalta tuntuu, onko se niin väärin?)

-Kuvakkeet. Älä koske. Niilläkin on järjestys ja tahdon niiden näkyvän tietyllä tavalla.

-Automaattiset sisäänkirjautumiset. Minulla on tiettyihin paikkoihin säädetyt sisäänkirjautumiset koska jatkuva salasanojen naputtelu tuntuu totaalisen turhalta lukitussa kämpässä koneella jota käytän vain minä. Jos meinaat kirjata minut ulos jostain kirjautuaksesi sisään itse on kohteliasta kysyä lupa. Ja kun lopetat niin palaisitko sisäänkirjautumissivulle, jotta pääsen itse sitten helposti jatkamaan siitä mihin jään. Joskus saatan sanoa ei, jos minulla on jotain erityistä kesken, olen pahoillani diktaattoriudestani. (Joo vittu vinkukaa vaan kuinka paska käytäntö on automaattiset sisäänkirjautumiset ja salasanan tallentamiset, ei kiinnosta.)

Skannailen paljon kuvia. Joten joudun myös nimeämään niitä paljon. Tämän päivän supervitutus tuli siitä, että eräs minulle kovin tärkeä ihminen oli käynyt säätämässä tiedostopäätteet näkyville. Joo, satunnaisesti sen .jpg:n naputteleminen ei ole ongelma, mutta teepä se palttiarallaa tuhannelle kuvalle. Vituttaa. (Ja joo, vinkukaa, ettei se valitte sitä. Kertokaa se vittu ensin tälle koneelle ja sitten vasta minulle!)

Kiitos. Helpotti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla vaan, kuulen mielelläni jos jollakulla muullakin on jotain sanottavaa.