maanantai 9. toukokuuta 2011

Tervehtimisestä

Sain tänään haukut asiakkaalta koska erehdyin tervehtimään häntä. En onnistunut ajoittamaan tervehdystäni sopivaan kohtaan. Asiakas oli kuulema liian kaukana eikä niin kaukaa saa tervehtiä. Sitten jos ajoittaisin sen tervehtimisen jollekin muulle kohdalle sitä suunnilleen kahta tai kolmea metriä jonka se asiakas siihen tiskiin saapuessaan taivaltaa saisin haukut siitä kuinka en tervehdi kun asiakas ehtii aloittaa valituksensa jo puolessa välissä matkaa.

Lisäksi on hyvin hyvin hyvin monta tapaa tervehtiä väärin. "Päivää" ei sovi koska on aamu, "Huomenta" ei sovi koska kello on jo niin paljon eikä enää ole mikään aamu ja pahimmillaan saa syytteet laiskottelusta. "Hei!" "Moi!" "Terve!" ja vastaavat ovat täysin poissa laskuista koska ovat joko rahvaanomaisia, teinimäisiä tai "eivät mitään oikeita tapoja tervehtiä" Pelkkä hymyily on äärimmäisen epäkohteliasta koska silloinhan ei tervehditä ollenkaan.

Lisäksi ihmisiä ei saa teititellä, koska "minä nyt niin vanha vielä ole!" mutta heitä ei saa missään nimessä myöskään olla teitittelemättä "Nuorisolla sitten ole minkäänlaisia käytöstapoja!"


Hyvää maanantaita vaan kaikille!

2 kommenttia:

  1. No apua mihinkä yksilöön oot törmänny! :O

    VastaaPoista
  2. Asiakaspalvelussa pitää varautua siihen, ettei koskaan tee mitään oikein, eikä mitään kannata ottaa itseensä. Siellä kun tulee vastaan ihmisiä joille ei voi olla mieliksi teki miten teki. :)

    VastaaPoista

Anna tulla vaan, kuulen mielelläni jos jollakulla muullakin on jotain sanottavaa.