perjantai 16. heinäkuuta 2010

"Mutta kun se lupasi sen ilmaiseksi!"

Tuli tuossa aikaisempaa postausta kirjoitellessa mieleen yksi hauskahko asiakaspalvelutilanne tästä jonkin ajan takaa.

Asiakas tuli tiskiin ja asia oli jokseenkin normaali paperihomma, rutiinijuttuja. Naputtelin sen sitten koneelle kuten monta samanlaista hommaa aikaisemmin sinä päivänä. Maksun ajan koittaessa tilanne sitten luisui normaaleilta raiteiltaan.
Käytiin suunnilleen seuraavanlainen keskustelu:

A: Asiakas
M: Minä

A: Niin, ne tuolla liikkeessä lupasi, että tämä kuuluu kauppahintaan ja ettei meiltä peritä tätä maksua.
M: Anteeksi? Mistäköhän liikkeestä ne näin lupasi?
A: No tuolta liikkeestä X.
M: Anteeksi, meillä ei kyllä ole mitään sopimusta näiden asioiden hoidosta tai laskutuksesta tuon firman kanssa, joten joudun valitettavasti tämän maksun perimään. Toki annan teille kuitin, että toki kannattaa käydä sieltä liikkeestä kysymässä sitä hyvitystä jos se on teille kerran luvattu maksutta tehdä.
A: Niin kun tässä oli vähän ongelmia niin jouduttiin sitten tekemään tämä osissa niin siksi sitten se jäi siellä tekemättä.
M: Harmillista, mutta valitettavasti minun nyt täytyy tästä kuitenkin periä tai se menee meille tappioksi.
A: No, ettekö te nyt voisi sitä tässä hoitaa?

No ei kyllä valitettavasti voida. :D Hetken olin aivan äimänkäkenä, että mistä tässä nyt on kysymys. Onneksi asiakas ei nyt alkanut mitenkään kummemmin riehua ja keskustelu oli perin asiallinen. Meinasi vain huvittaa tuo ajatus, että jos jossakin luvataan jotain ilmaiseksi niin se sitten on sama muuallakin. Voinko minä mennä lupaamaan, että asiakas saa hakea naapurikaupasta haluamansa elektroniikkatuotteen ilmaiseksi tai jollakin tietyllä hinnalla? No, perin asiakkaalta hinnaston mukaisen hinnan toimenpiteestä, annoin paperit ja kuitin mukaan ja kehotin käymään uudelleen allennuksia luvanneessa firmassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla vaan, kuulen mielelläni jos jollakulla muullakin on jotain sanottavaa.