torstai 21. lokakuuta 2010

Hammaspeikko

Hävin hammaslääkärillä joka totesi, etten ole tämän maallisen vaellukseni aikana edelleenkään onnistunut hankkimaan purukalustooni ainuttakaan reikää. Tästä tosin on täysin kiittäminen hyviä geenejä, koska ruokailutottumukseni antaisivat aihetta oikealle hammaspeikkohen huvipuistolle. Lähinnä siis siksi, että olen colajuoma-addikti.

No, kävin hammaslääkärissä ja kaikki oli hyvin. Ainut asia mistä huomautti oli hammaskivi (kiitos, tiedettiin jo ja lähete suuhygienistille) ja maininta siitä, että yksi kappele viisaudenhammasta on sellaisessa tilassa, että siitä kannattaisi hankkiutua eroon. En varsinaisesti kärsi hammaslääkärikammosta, mutta tuo viisaudenhampaanpoisto on sellainen, että ilmoitin että minulle sitä toimenpidettä ei tehdä ennen kun olen täysin tajupois. Vaikka olin jo henkisesti valmistautunut ja varustautunut pitkälliseen väsytystaisteluun yllätyksekseni en joutunut edes tappelemaan tästä asiasta. Lääkäri vain nyökkäsi, sain ajan rötgeniin ja maininnan, että sen jälkeen sitten tilata aikaa nukutuksessa tehtävää operaatiota varten. Olin hyvin hämmentynyt.

No tähän asti kaikki hyvin, mutta nyt tuo pahuksen viisaudenhammas on sitten nyt ihan järettömän kipeä. Mitään ongelmaa ei ennen lääkäriä ollut, mutta nyt en voi avata kunnolla edes suutani. No, sain huomiseksi päivystysajan hammaslääkärille sen röntgenen jälkeen, että kattovat mikä siellä on hätänä. Nyt sitten kauhulla odotan, että ilmoittavat, että nappasevat koko hampaan samalla vaivalla irti. En ala. Rouskutan sitten vaikka särkylääkettä siihen operaatioon asti, mutta sitä hammasta ne ei ota pois jos olen tajuissani.

3 kommenttia:

  1. Viisaudenhammas-kohtalontoverini! Terkuin nimimerkki "nappeja popsittu ja röntgenissä käyty"

    VastaaPoista
  2. Lueskelinkin sinun kohtalostasi ja olin hiukan tyytyväinen siitä, että omani ei ole alkanut hankalaksi ja näinpä sitten... No, tunnen tuskasi, kuten sanotaan :)

    VastaaPoista

Anna tulla vaan, kuulen mielelläni jos jollakulla muullakin on jotain sanottavaa.