perjantai 8. lokakuuta 2010

Kiltti ja ärsyyntynyt

Olen ilmeisesti liian kiltti. Ja juuri nyt se ärsyttää minua todella. Minulla on ollut reilu viikko tehdä yksi tietty koulujuttu, mutta en ole sitä tehnyt solidaarisuudesta ryhmäläisiäni kohtaan, koska sovittiin, että tehdään se yhdessä. No, lopputulos on se, että olen ainut joka sitä tehtävää ei ole tehnyt. Olen odotellut ja siirtänyt sitä kun olen halunnut olla reilu, mutta lopulta minä olen ainut jolla sen kanssa tulee kiire. Olenko vain ollut laiska ja jättänyt homman tekemättä hyvällä tekosyyllä? Ehkä, mutta kun jotain sovitaan pyrin pitämään sen.

Sama näkyy monessa muussakin asiassa. Sovitaan kavereitten kanssa jotain ja muut ajattelee, ettei se asia ole niin tärkeä, homma unohtuu ja minä olen ainut joka istuu ja odottaa. Ja kun viimein soitan ja kysyn saan vastaukseksi, että turhaapa olen odottanut, kaikilla on jo jotain muuta.

Sovittiin, että opiskellaan yhdessä, no minä odotan ja koitan ehdotella ja lopulta saan kuulla, että homma hoidettiin jo muuten.

Ja miksi minä en voisi tehdä hommia silloin kun minulle sopii ja haistattaa paskoja ihmisille joiden kanssa sovitut asiat eivät ole ennenkään toimineet? Koska minä hyvänä ihmisenä oletan, että ihmiset osaavat lukea ajatuksia, tietävät kuinka paljon minua harmittaa ja satuttaa kun lupauksia rikotaan ja odotan naiivisti, että juuri tällä kertaa homma toimii kuten on sovittu. Ja kyllä, ottaa päähän itseänikin taas vaihteeksi. Olen tänäänkin kironnut moneen kertaan ja päättänyt, etten enää koskaan sovi mitään kenenkään kanssa ja etten varmasti lykkää omia hommiani sen takia, ettei muilla ole motivaatiota yhtä paljon kun minulla. No olenko saanut aikaan? No en ole, koska jollain kierolla tavalla minusta tuntuu, että petän kaverini tekemällä niin. 

En minä ole enää se peruskoululainen jonka pitäisi mennä ryhmän mukana ja saada huonoja numeroita kun muutkin saa ja kun hyvien numeroiden saaminen on tyhmää. Mitenköhän saisin karistettua itsestäni haitallisen kiltteyden ja lojaaliuden muita kohtaan? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla vaan, kuulen mielelläni jos jollakulla muullakin on jotain sanottavaa.