keskiviikko 13. lokakuuta 2010

Vaihtarit vauhdissa taas...

Minulla oli saunavuoro. MINUN saunavuoroni;  kalenterista varattu, tarkastettu ja hartaudella odotettu. Se alkoi tasalta.

Olin juuri tullut kuntosalilta, tehnyt raskaan treenin, valunut hikeä ympäriinsä, kulkenut paleltumassa pihalla liian ohuessa takissa, että kotona odottaa saunakamppeet valmiina heti kun viisarit napsahtaa tasaan niin minä olen siellä ja nautin lämmöstä ja pesen ja puunaan ja kuorin ja hinkkaan ihoni puhtoiseksi ja siloiseksi.

Mutta mitä, kun tulin ehkä minuutin yli saunalle tajuan, että sieltä kuuluu kyllä hyvin iloisia ääniä ja löylynheittoa, mutta nuo äänet eivät pääseet minusta. Vaan joukosta vaihtareita. Joilla tuntui olevan hauskaa... MINUN  saunavuorollani. Koputtelin oveen ja koitin huutaa, mutta ilonpito vaan tuntui muuttuvan suuriäänisemmäksi. Silloin minulla paloi käämi. Potkaisin pari kertaa ovea hyvikin nasevasti (tosin vain oma mielipiteeni) ja karjuin englanniksi, että heidän vuoronsa on OHI ja että MINÄ tahdon sinne NYT. No sisällä hiljeni, kului pieni hetki ja sitten ääni, joka kertoi, että no he tulevat kohta.No, minä odotin ja odotin kylmässä saunaneteisessä että pääsen nauttimaan raukeudesta ja rauhasta ja lämmöstä.

No, jonkin ajan päästä (ollakseni rehellinen yllättävän nopeasti huomioiden, että olivat saunassa alkaessani elämöidä) he painelivat pihalle, mutisivat satunnaisen sorin ja painelivat menemään. Huoahdin ja päätin unohtaa koko sopan.

Unohdinkin, sekunniksi.

Kun tulin pukuhuoneeseen sen lattia lainehti. Kyllä, saunan pukuhuoneen lattia on märkä saunomisen jälkeen, mutta se ei normaalisti lainehdi. No, sain riisuttua ja astuin suihkuhuoneeseen jossa oli tyhjiä oluttölkkejä ja olutpullojen etikettejä lattialla noin yleisen epäjärjestyksen lisäksi. Kävin suihkussa pikaisesti ja astuin saunaan... Joka oli ilmeisesti letkulla kasteltu läpimäräksi kattoa myöten. Varmaan joo kosteat ja pehmeät löylyt, mutta...

No, rentouttava saunahetkeni ei ollut ihan odottamani kaltainen, mutta sain itseni puhtaaksi. Rentoutumista tosin vasta odotan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla vaan, kuulen mielelläni jos jollakulla muullakin on jotain sanottavaa.