keskiviikko 31. maaliskuuta 2010

Niin, missä te asuittekaan?

Minua ei oikiastaan edes kiinnosta miksi seuraavan tilanteen asiakas toimii kuten toimii. Minua lähinnä ihmettytti se inttämisen määrä mikä tuossa tilanteessa käytiin.

Hyvin huolitellun näköinen herrasmies kävelee tiskiin ja sanoo, että hänen otteensa on lähetetty väärään osoitteeseen. Eipä siinä mitään. Järjestelmähäiriöitä on ollut ja otteita on jouduttu postittamaan tavallista enemmän kun se ihana järjestelmämme ei ole niitä suostunut sylkemään ulos.

Pyydän kohteliaasti asiakkaan tietoja, että voin tarkistaa koneelta hänen tietonsa.
Ilmoitan koneella olevan osoitteen ja kysyn onko tuo osoite asikkaan. Käy ilmi, että koneella on "oikea" osoite, joka kuulema kuitenkaan ei ole oikea, koska hän ei kuulema sellaisesta osoitteesta posteja saa joten nyt pitäisi hänelle tulostaa uusi. Hetken aikaa minulla ruksuttaa tyhjää. On oikea osoite, muttei kuitenkaan ole oikea osoite. Häh? Nojoo, asiaa selvitetään hiukan lisää.

Selviää, että koneelle oli ilmoitettu toki myös postiosoite, joka tosin ei näy meidän pääjärjestelmässä tai otteella tai missään muuallakaan järkevästi, että voisimme nähdä, että asiakkaalla on merkitty erillinen postiosoite. Tässä vaiheessa selvitystyötä tehdäänkin sitten jo laajemmalta ja selviää, että postiosoitetta käytetään ainoastaan verolipun lähettämiseen ja otteet lähetetään aina otteelle tulostuvaan osoitteeseen. Että pitäisi sitten tehä osoitteenmuutosta jos tahtoo sen otteen johonkin muuhun osoitteeseen. Tästä asiakas ei tietenkään pidä, koska otetta ei näillä tiedoilla hänelle ilmaiseksi uutta tulosteta. No, tämä kerrotaan asiakkaalle joka ei asiasta pitänyt ja otetta ei sitten tulostettu.

Jotenkin nämä on vaan niitä jokseenkin kummallisia tapauksia joita joskus tulee eteen, että ihmiset ilmoittavat jotain tietoja jotka eivät oikiasti sitten loppupeleissä pidäkään paikkaansa ja sitten kun homman kanssa joku menee pieleen niin se on meidän vika. Hoitaisivat asiansa kuntoon. Ei ole minun asiani mitä ihmiset tekee, mutta sitten kun se aiheuttaa ongelmia minulle niin sitten se on minun asiani. Ja mielestäni minulle kenkkuilu on jo minun ongelmani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla vaan, kuulen mielelläni jos jollakulla muullakin on jotain sanottavaa.