lauantai 10. huhtikuuta 2010

Miehet on perseestä...

No siis, jokaisellehan tulee satunnaisesti kausia, että tekisi mieli pamauttaa kaikki vastakkaisen sukupuolen edustajat kuuhun jonkun nimenomaisen tapauksen takia? Vai olenko ainut? ... enkai? No enivei, tänään on sellainen päivä.

Olen nainen, kyllä. Naisellisuus on sitten jo toinen asia. Kaveriporukastani on miehiä ehkä 90%. Sille on syynsä. Miehet kykenee loogiseen ajatteluun ja hyväksyvät loogisen argumentoinnin... Tai niin minä ainakin luulin.

"Koska olet nainen" on sellainen lausahdus, että sitä kannattaa käyttää hyvin hyvin hyvin harkiten, ainakin minun seurassani. Se käy vitsinä joskus, mutta jos sitä käytetään kuvaamaan ajatteluani tai maailmankatsomustani, etenkin jos sen lausahduksen käyttäjä on (kuten on 99% tapauksista) mies niin kannattaa ennen tuon lausahduksen ilmoille päästämistä ottaa jo varoiksi pari askelta taaksepäin jos meinaa pitää päänsä.

Minä olen helkkari enempi äijä kun moni tuntemani mies.

Jos minulle esittää väitteen se on parempi pystyä myös perustelemaa, tästä olen vinkunut jo aikaisemminkin. Tiedän. Tämä on yleensä vikana naisissa. Joku asia on niin "koska musta tuntuu siltä". No sitten sinusta saa tuntua siltä ihan vapaasti, mutta jos minä taas näen luonnontieteellisen selityksen sille miksi homma toimiikin toisin niin uskon valitettavasti enempi sitä fyysikkoa. Ei millään pahalla.

No tämä käynee alkuun. Vihaan siis sitä, ettei ihmiset kykene loogiseen päättelyyn tai käyttämään argumentteja joita voi perustella.

On olemassa yksi mies, jonka seurassa jumahdan ja taannun naiseksi. Ja sekös minua ottaa pattiin. On turhauttavaa koittaa keskustella ihmisen kanssa joka saa minussa esiin lähinä primitiivireaktioita kuten itkemisen tai halun paiskoa toista erinäisillä esineillä. Ja kun minä en ole normaalisti sellainen. Minusta kaverit sanovat, että

"Sun kanssa on yleensä vittumaista väitellä kun oot lähes aina oikeassa ja pystyt perustelemaan kantasi :P"

Niinpä... Miksi minä sitten taannun tuon yhden miehen kohdalla silmiään räpsytteleväksi korkkariblondiksi? Täh? Ei mitään järkeä. Etenkin kun siinä miehessä minua erityisesti ottaa päähän (kymmenentuhannen muun asian joukosta, siitä tulisi oma postauksensa) se, että se käyttäytyy satunnaisesti hyvin naisellisesti ja epäloogisesti. Että osaa ottaa kuuppaan taas.

Sitten on vielä ne muut miehet jotka käyttäytyy epäloogisesti ja kehtaa sanoa, että minulle on turha perustella mitään koska olen nainen. Tapan.

Ylipäätään vihaan kun minulle perustellaan jotain sukupuoleni perusteella. Ihan kun sillä nyt olisi oikiasti mitään merkitystä mitä siellä haaroissa killuu tai on killumatta jos on aivot. Ne on kuitenkin pääasiassa kummallakin sukupuolella (vaikka satunnaisesti miehillä niiden käyttö onkin rajoittunutta). Sukupuoleen viittaavat vitsit on ihan jees satunnaisesti, mutta sitten kun joku tulee oikiasti perustelemaan yksittäiselle ihmiselle jotain vedoten siihen, että sillä joko on tai ei ole riittävän kehittyneet rintarauhaset niin minulla meinaa poksahtaa verisuoni. Yleistäminenhän on toki joskus hauskaa. Ja minua voisi sanoa sovinistisiaksi jos olisin mies. En ymmärrä miksi naisille pitäisi antaa erivapauksia pelkän sukupuolen perusteella, en kyllä hyväksy samaa miehiltäkään.

Tämä on ehkä epäkohereinta tekstiä mitä olen koskaan tuottanut, mutta tämä edustaa juuri sitä mihin tämä blogi on alunperin luotu, eli purkautumispaikka mentaaliselle aggressiolle jota ei kehtaa ryöpyttää kenenkään yksittäisen ihmisen niskaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla vaan, kuulen mielelläni jos jollakulla muullakin on jotain sanottavaa.